Tuesday, June 30, 2020

Norma Baharu - Shopping Di Pavillion Bukit Bintang 2020

Assalamualikum , hi guys ! Posting ini sambungan dari posting sebelum ni , percutian di Kuala Lumpur dengan norma baharu . Boleh klik link di bawah .

CUTI CUTI KUALA LUMPUR NORMA BAHARU



Pavillion Bukit Bintang pusat membeli belah premier winning award yang menempatkan pelbagai barangan berjenama seperti Gucci , Prada , Jimmy Choo , Hermes dan banyak lagi , siapa yang tinggal di Kuala Lumpur memang tidak asing lagi dengan Pavillion . Semenjak Covid-19 melanda pusat membeli belah ini telah dituttup sepanjang tempoh PKP  dan telah dibuka balik kepada umum .

Orang ramai mula gusar dan risau pembawakan wabak virus jika berlaku di dalam mall . Korang semua jangan risau sewaktu fuad datang ke Pavillion fuad agak teruja dan terkejut dengan SOP yang telah dilaksanakan oleh pihak pengurusan Pavillion . Sukacitanya orang ramai telah mula membeli belah dan tahap keyakinan telah muncul kembali .

Antara SOP yang telah dijalankan seperti mengimbas QR code , pemaikaian mask , penjarakkan social satu meter , di luar kedai juga telah di stickerkan social distancing , menempatkan hand sanitizer di setiap kuanter khidmat pelanggan , penggunaan thermal imaging camera dan surau juga telah di pastikan dengan meletak penanda aras socail distancing , korang boleh lihat gambar gambar di bawah yang telah sempat fuad ambil . So lepas ni tak perlu was was untung mmebeli belah di Pavillion okey .





Orang awam perlu mengimbas QR code sebelum masuk ke dalam mall


Notis contoh social distancing untuk mmebuat orang lagi faham


garis panduan yang telah ditetapkan


haaa korang selalu nampak benda ni kat airport kan . di Pavillion juga ada , malah kesemua pintu masuk telah ditempatkan thermal imaging camera , memang terbaik sangat


hand sanirizer di letakkan di setiap kaunter khidmat pelanggan


semua kedai telah di lekatkan penjarakkan social



ada kedai yang mempunyai dua pintu telah ditetapkan untuk mmebuka satu pintu sahaja





maximum hanya 20 orang sahaja yang boleh dimasuk bagi setiap kedai TERTENTU . tak semua ya .









tengoklah surau dia pergh dah macam ali baba bujang lapok yang orang pangkah pangkah pintu rumah tu hehe , okey gurau . Mungkin orang akan fikir alah Pavillion tak adanya SOP surau , eh tidak ya , malah fuad boleh katakan SOP surau Pavillion sangat terbaik !




So sekarang korang dah nampakkan apa tunggu lagi jom ramai ramai datang ke Pavillion sekarang ,m kita merancakkan lagi industri pelancongan di Malaysia , kalau tak nak beli pun tak apa mungkin boleh window shopping hehe


UNTUK SENARAI ARTIKEL KLIK SINI
BELIAN TIKET LAWATAN MENARIK KLIK
FOLLOW INSTAGRAM FUAD
SUBSCRIBE YOUTUBE 

1 comment: